Svar till komentar.

Anonym om Fixar och trixar i bloggen.:
hej du! jag vet att du jobbar på ett cafe, men hur fick du det jobbet? jag menar, du är ju bara 15? :)

Hejsan. Tänkte jag kunde svara här då jag inte tror att mina läsare går och läser svaren i komentarerna. Eller gör ni det? Iaf, jag praktiserade på Coffe House i en vecka ( gör man alltid i nian med skolan ) och jag gav verkligen allt då jag praktiserade där. Man får egentligen inte ta kassan när man är praoelev, men eftersom jag lärt mig allt på bara två dagar så hade jag ju inget annat att göra. Kaffet tog kanske lite tid att lära sig men till slut satt det också på plats. Iaf, jag lärde mig kassan och började ta kunder. Så vitt tyckte chefen att jag var duktig och jag lämnade självklart mitt nummer för sommarjobb, men rätt som det var ringer Denise ( en som jobbade där ) mig och frågar om jag vill börja jobba på helgerna lite smått. Och jag blev ju självklart så jävla glad och tackade JA direkt. Nu jobbar jag rätt mycket där med den nya tjejen Filippa, och ibland Denise hjärtat när hon är ledig från Chill out. Det var väl det bästa som hänt mig, i början för ett tag iaf. Men nu har jag blivit så trött på att ens jobba. Men vad gör man inte för pengar liksom? Och folket där är så sjukt trevliga så dom gör en alltid på humör.. 
Och ja, många undrar hur jag kan jobba där när jag bara är 15 år gammal. Visa vad ni går för och gör ert bästa så ska ni se att det ger resultat, tro mig. Jag har alltid bett om jobb och gått runt och frågat nästan överallt i denna lilla stad om jobb. Men icke sa nicke, du är bara 15 och du får inte jobba förens du är 18. Ibland kommer det bara av sig själv. När du gett upp hoppet, precis som jag gjorde. Så kom det ;D Och det blev jag glad för. Verkligen.. Det var min lilla berättelse om hur jag fick jobb där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0