Skrivet kort om veckan...

Nu har jag inte skrivit på en HEL vecka i min blogg. Det är synd det, men jag har liksom inte haft så mycket tid även och jag velat sätta mig ner och skriva där lite. Men nu så har jag massor med tid och då tänkte jag skriva lite kort om hur veckan sätt ut för mig. :)

Måndag har varit rätt OK dag även om vi går till halv 4. Men jag hade tandläkare den dagen så jag fick gå tidigare. Jag tänkte att om jag endå har lite extra pengar i min plånbok så kunde jag gå och sola lite. Så jag ringde Sadija och fråga om hon var sugen på att sola lite, och det var hon. Men sedan när jag väl var påväg till henne ringer hon och säger att hon inte hittar några pengar hemma och nu var hon inte så sugen på att sola längre utan kunde följa med iallafall. Mycket snällt utav henne så slapp jag gå ensam. Och det hände en himlans pinsam grej hos henne som vi inte behöver ta här nej! HA-HA! Iallafall, vi var hos tandläkaren och allt såg bra ut och att jag bara skulle andvända min tandskena på kvällen nu. Pratade lite med henne om hur mina tänder ser ut nu och då sa hon att jag inte behövde oroa mig alls för allt var som det skulle och såg så bra ut. Man tackar men det är ju inte direkt så jag känner att det är.
När vi var klara där så gick vi till solariet och så skulle jag sola liten stund. För så vit som jag är behövs verkligen lite färg. Sadija satt där utanför och väntade på mig, en så jävligt bra/ snäll tjej. Hur skulle jag klara mig utan henne egentligen? Iaf så får vi sms utav Sara och hon frågar om vi har lust att gå ut och äta med henne för hon inte orkar vara hemma och då sa vi att vi kunde det, eftersom vi endå inte hade något annat för oss. Hämtade henne på övre och sedan så gick vi och åt kebab. muums.* Snabbade mig en smula eftersom jag skulle ha prov i Religion- kristendomen dagen där på som jag behövde plugga lite till. När vi ätit klart där så sa vi hejdå och sedan gick åt varsitt håll. Och så lat som jag är så ringer jag pappa och frågar ifall han var hemma eller kvar på jobbet så han kunde köra förbi och hämta mig och visst kunde han det. Love you pappi :) Sedan var det bara hem och plugga, TV och sova. Min måndag såg i stort sett ut såhär. PUSS!

Tisdag började med att sadija väcker mig och frågar om vi ska till skolan tillsammans eftersom vi börjar 08.55 och ja visst kunde vi göra det. Men då insåg jag att jag sovit förlänge även som vi hade "sovmorgon" så jag fick bara slänga upp håret i en toffs och slänga på mig något snabbt och ge mig iväg. Vi började med tyska som jag verkligen ogillar och som är såå drygt. Men det gick rätt snabbt på lektionerna endå när man väl arbetar. HAHA! Sen gick väl dagen rätt fort som vanligt med sjukt lång rast som är så sjukt onödigt om vi endå skulle kunna sluta mycket tidigare än halv 4 för att ha den onödigt långa rasten. Men jag klarar mig. Sista lektionen var det prov och det gick väl helt OK förrutom att jag hade så sjukt svårt för att koncentrera mig på provet och bara satt och tänkte på massa annat onödigt. Typiskt mig alltså. Men iaf, sen var det hem och bara plugg denna dagen också och sen är det ju TV dagen på Tisdag så då sitter man och kollar TV hela dagen lång, haha. Det var tisdag det. PUSS!

Onsdag är en rätt så kort dag då vi slutar 14.10 och sista lektionen är med härlig gympa så det är nice. Men det tråkiga är att vi har lektioner efter lektioner och ingen rast emellan även om det skulle behövts denna dagen då vi har 2 timmars bild på morgonen direkt då vi börjar. Menmen, jag överlever som sagt. Efter det var det hem och plugga till både engelska läxa och tyska glosor + text. Även matteprov höll jag på att glömma ju. Det förvånar mig faktiskt en aning utav att jag kunde det så bra då jag övade och nu har jag faktiskt koncentrerat mig på lektionerna när det gällt area och omkrets. Iallafall dom flesta lektionerna, haha. Sen var det inte mycket att göra denna tråkiga dagen. Eller jag sov ju också en liten stund. Men jag får ju vila lite efter allt pluggande för sen var det dags för plugg igen. Suck. Min onsdag det. PUSS!

Torsdag helt vanlig dag faktiskt, började som vanligt kl 8.00 och då med svenska, där renskrev jag mitt arbete om reportage och sedan skulle sätta mig och läsa en bok som vi sedan ska svara på uppgifter till. Faktiskt sjukt bra bok  som jag verkligen är helt inne i och ingen kan störa mig då jag läser den. Rekomenderar den verkligen ;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0