Släng bort masken, var dig själv!

 
Jag har en tanke som jag länge gått och funderat på. Det känns som om vissa folk går runt  och bär på en mask på huvudet hela tiden, och inte vågar vara sig själva. Man tar åt sig av allt, man samlar på sig så mycket skit om möjligt utav andra. Man vågar inte vara sig själv, för att man ska platsa in hos de "coola gängen" i skolan, eller ute på stan kanske. Det finns några i min klass. Inga nämnda inga glömda! Men det är så sjukt ledssamt att se. Helt ärligt. Var dig själv, de kommer tycka om dig mer då. Och att de utnyttjar dig såhär pga cigg, pengar mm. Tillåt inte det för fan, människa! Du får inte låta det bli såhär. Du låter de göra vad fasen dom vill med dig. Gör dom något & lärarna märker det. Vem tror du dom utsätter som misstänkt? Jo, dig så klart! Tänkt, tänkt, tänk!!!! Det är det enda jag ber dig om. Det är kanske svårt och du kanske tror att du kommer bli ensam om du bara säger emot. Men tro mig, det blir du ju inte. Du har ju resten av klassen. Du har alla de andra niorna. Du får tänka på det sättet som är bra för dig. Och jag vet, det är inte så man ska göra, det är fult att alltid tänka på sig själv i första hand och ha det bästa åt sig. Men ibland måste man fan göra det! När det går överstyr. Så jag ber dig bara om en sak. Tänk dig för innan du gör något. Våga göra det, våga vara dig själv utan att vara rädd för att hamna i trubbel!
Så släng bort den jävla masken och var dig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0