Precis som jag känner nu!

tankarna tränger in som en borrmaskin/
med ett samvete jag ej kan somna vid/
har legat här och blundat en riktigt lång stund(
men ingen godnattsaga, ingen john blund/
springer och låtsas som att jag vet mitt mål/
låtsas allt flyter på som venedigs å/
min fasad av höga murar, betong och järnridåer/
men på insidan, står min värld i låger/
dricker och låtsas som att livet är roligt/
visar inte smärtan, när jag ror i motvind/
glädjen platonisk, blicken tom
inte mitt fel, livet gör riktigt ont
för mitt hjärta slår, vet ej om jag lever idag
glädjen e borta, gud ge den tillbaks/
vill försvinna men jag får bara inte/
vad ja än gör e de nåt som påminner/



jag kan inte se det vackra/
allt som jag byggt upp kollapsa/
jag sluter mina ögon men kan inte hitta hem
jag finner inget syfte
och det sliter mig i stycken
jag sluter mina ögon, men kan inte hitta hem



ligger i sängen, ännu en lång natt/
orkar inte mer, låt mig bara somna
vrider och vänder brottas med kudden/
försöker finna plats, försvinna i lugnet/
tankarna gnager ångesten skriker/
vart är du på väg, hur går det med livet/
blev du den dom önska, blev du den du ville?/
vill glömma nuet, så jag bläddrar bland minnen/
ligger och smakar på nostalgipraliner/
vill tillbaks, men jag har krossat tidsmaskinen/
allt e förändrat med ansvar i en vuxenvärld/
inte ens fröken ur har tid med kruxet här/
luften bär en doft av singular/
där ingen sätter värde, på alla ting du har/
där du evigt springer i ett hamesterhjul/
ta dem rätta stegen, sen e dansen slut/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0